Tacogratäng - Recept

 
Här kommer ett recept på tacogratäng som jag har gjort några gånger och den är väldigt god!
 
 
Ingredienser:
 
Köttfärs (blandfärs valde jag)
1 paket Crème fraîche (2dl) (15% fetthalt funkar bra) (eventuellt en extra paket om du vill ha dipp till nachosen)
1 paket Philadelphiaost (original)
Tacosås (röd, Santa Maria - medium)
Tacokryddor (cirka en påse)
1 purjolök
Riven ost
Nachos (vanliga)
 
eventuellt en sallad till:
Gurka
Sallad
Tomat
Paprika
 
 
Så här gör man:
 
1. Stek köttfärsen och krydda med tacokryddor. (eller ditt alternativ istället för köttfärs: kyckling eller quorn funkar säkert bra det med.)
2. Blanda philadelphiaosten och crème fraîchen i en bunke.
3. (om man vill: smörj gratängformen med olja innan) Lägg blandningen i en gratängform jämnt fördelat. 
4. Lägg tacosås (den röda) ovanpå blandnigen och bre ut till kanterna.
5. När färsen är klar. Lägg färsen ovanpå allt i gratängformen.
6. Skär smala bitar av purjolök (cirka en halv centimeter). Lägg purjolöksskivorna ovanpå färsen.
7. Strö riven ost ovanpå gratängen.
8. Ställ in tacogratängen i ugnen ca 15 min175-200 grader. Håll koll och kolla med jämna mellanrum när den ser klar ut!
 
9. Ta ut gratängen. Skär sallad, gurka, paprika och tomat till.
10. Häll upp nachos och dippa nachosen till tacogratängen!
 
Resultatet:
 
Enjoy your meal :)
 
 
 
Jennifer
2018-02-02 @ 13:38:43
URL: http://jennifermilton.blogg.se

Mmm ser riktigt gott ut!

www.jennifermilton.blogg.se

Svar: Det är väldigt gott också :)
Sophiealbs




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sophiealbs.blogg.se

21 år. Jag studerar på högskolan. Sophie heter jag och drömmer om att bo i Spanien. Vill även resa till Australien... Min blogg handlar om min vardag, inredning, bilder, smink, resor osv.

RSS 2.0