Hemmagjord pizza - Recept

 
Ett tips på lätt mat att göra som inte tar så lång tid! 
 
Recept på en hemmagjord pizza med skinka, paprika och ost.
(räcker till cirka 2-4 personer beroende på hur mycket man äter)
 
Ingredienser:
1 pizzakit (med pizzabotten och tomatsås i)
1 paprika (jag valde röd)
ost (gärna riven ost)
Oregano eller pizzakrydda (valfritt: paprikapulver, vitlökspulver och svartpeppar)
Skinka (rökt)
 
1. Följ instruktionerna på pizzakitet. 
2. Lägg ut pizzabotten på en plåt. (med bakplåtspappret som degen sitter fast i kvar på botten)
3. Lägg på tomatsåsen över degen.
4. Lägg på skinka i små bitar.
5. Skär paprikan i små bitar och lägg på.
6. På med riven ost. 
7. Krydda med oregano/pizzakrydda (det passar även med paprikapulver, vitlökspulver och svartpeppar)
8. In med pizzan i ugnen enligt beskrivningarna på pizzakitet. (för mig var det 200 grader cirka 15 min)
 
 
Servera! Det är gott med kall paprika till, sallad och gurka :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sophiealbs.blogg.se

21 år. Jag studerar på högskolan. Sophie heter jag och drömmer om att bo i Spanien. Vill även resa till Australien... Min blogg handlar om min vardag, inredning, bilder, smink, resor osv.

RSS 2.0